کارکده

درج آگهی رایگان خودرو / مجله خودرو / اخبار خودرو

کارکده

درج آگهی رایگان خودرو / مجله خودرو / اخبار خودرو

کارکده تخصصی ترین وبسایت درج آگهی رایگان خودرو و مجله مدرن بررسی صنعت و اخبار خودرو

  • ۰
  • ۰

با افزایش بلاتکلیفی در بازار آشفته خودرو ، رشد بی سابقه قیمت خودرو  و همچنین عدم تعهد خودروسازان به تحویل خودرو، خریداران به شکایت و تجمع در برابر خودروسازی ها روی آورده اند.

با اینکه مدت هاست از زمان تحویل خودروهای پیش فروش شده گذشته ولی کماکان خودروسازان، غیر متعهد به رویه خود ادامه می دهند و هر از گاهی، انگشت شمار، دعوتنامه صادر می کنند تا نشان دهند خودروهای ثبت نامی در حال تحویل است. این در صورتی است که دعوتنامه های صادر شده امروز، مربوط به حواله های خودروهای با تحویل خرداد و تیر است آن هم نه همه آن . پس به نظر می رسد خودروهایی که حواله های تحویلشان مربوط به اواخر سال و یا سال آتی هستند در بهترین حالت دو سال بعد تحویل شوند.

نکته قابل ذکر این است که در این برهه خودروسازان درخواست مبلغ بیشتری از خریدار برای تحویل خودرو نموده اند . آن ها افزایش نرخ ارز و هزینه های تولید را علت این امر دانسته و از مشتریان خواسته اند تا این افزایش هزینه ها را جبران کنند . این در حالی است که رقم های جدید اصلا به صرفه نیست و اگر این افزایش قیمت ها رسمی شود همگی کسانی که پیش خرید کرده اند متضرر و پشیمان خواهند شد.

برای نمونه اخیرا خودروی B30 گروه بهمن که با قیمت 79 میلیون تومان پیش فروش می شد در دو مرحله جهش قیمتی به 106 و 124 میلیون تومان رسیده است.

سایر شرکت های خودروسازی هم چون مدیران خودرو و کرمان موتور نیز با این استدلال که نرخ ارز برای واردات قطعات مونتاژ از  ارز مرجع به نیمایی تغییر کرده و سبب افزایش 55 درصدی در هزینه ها شده، قیمت محصولات خود را به روز کرده اند . در یک مرحله از افزایش قیمت کرمان موتور قیمت خودروی جک S5 از 123 میلیون به 205 میلیون تومان درب کارخانه رسیده است.

داخلی ساز ها این بار وضعیت اسفناک تری دارند و خریداران ساندرو، پژو207 ،کوئیک، پژو2008 ، ال 90 ، سیتروئن C3 و حتی محصولات پژو206 هم با بدقولی شرکت‌های خودروساز روبه رو  و حتی نتوانسته محصولات خود را تحویل بگیرندو گاها نیز در برخی موارد عنوان شده که خریداران خودروی خود را با محصولات دیگری جایگزین کنند.

بنا بر اخبار واصله با افزایش قیمت ها عمده خریداران چاره ای جز انصراف ویا فروش حواله های خود ندارند که متاسفانه بر خی شرکت ها امکان صلح و واگذاری حواله را نیز ممنوع کرده اند تا به این طریق چاره ای جز انصراف برای خریدار باقی نماند. در این مواقع سازمان حمایت می تواند امیدی برای خریداران باشد که تاکنون نیز برخوردی از آن دیده نشده و در سکوت و حاشیه به سر می برد.

 یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص شرایط حاکم بر بازار گفت : وقتی نظارتی بر بازار نباشد ، شرکت ها تلاش می کنند تا با دادن وعده های اغوا کننده و فریبکارانه اقدام به فروش محصولات خود در تعداد بسیار زیاد کنند و در نهایت با عدم تعهد خریداران را با ضرر مواجه کنند. به مردم توصیه می کنم اگر شرکتی آگهی فروش خودرو به صورت مجانی هم داشت از آن ماشین نخرند چرا که در نهایت آن ها بازنده معامله با شما نخواهند بود و با وضع تبصره و ماده های عجیب شما را گرفتار خواهند کرد.

وی در ادامه گفت : افزایش قیمت خودروهای زیر 300 میلیون تومان رونق زیادی پیدا کرده است . اگر کسی قصد خرید خودرو دارد تفاوت قیمت خودرو از کارخانه تا بازار را پرداخت کرده و از بازار محصول مورد نیاز خود را خریداری کند چرا که در این پیش فروش ها خریدار در نهایت دو برابر مبلغ را به خودروساز پرداخت کرده و در آخر نیز باید به دنبال خودروی خود بدود.

  • ۹۷/۰۹/۰۷
  • آرا خودرو

نظرات (۱)

سلام.خوبی؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی